2016. október 31., hétfő

Tanulj meg kommunikálni

lilu_komm.jpg


Nem az a nehéz ebben a modern(nek nevezett) új évezredben, hogy nehéz követni a technológia fejlődését, hanem az, hogy megváltoztak az elvárások. Elcsépelt mondás, hogy nem elég jónak lenni, de jónak is kell látszani, és azt hiszem, pont erről szól manapság a világ. Az, hogy te értesz a szakmádhoz, az, hogy te jó minőségű, használható terméket csinálsz, az, hogy te hasznos tagja vagy a társadalomnak (jelentsen is ez bármit) önmagában nem elég. Nem azt mondom, hogy erre nincs szükség, sőt. Ez az alap. Erre kell építened.

De ezt meg kell mutatnod a világnak. Például ha csinálsz egy jó mobil alkalmazást, nem attól fog elterjedni, hogy az működik. Persze, működnie kell, de mi a következő kérdés? Mitől lesz ez szexi! Mi az, amitől divatossá válik. Mi az, amitől ezt fölkapják. Furcsa így gondolni egy szoftverre, nem? Persze, aki benne él a mai online világban, az tudja, miről beszélek. Aki nem, az csak értetlenkedik.

Pedig valójában nem történik más, mint egyfajta bulvárosodás. Nézzük meg: azok a színészek, zenészek, előadóművészek az ismertek, akikről beszélnek. Nem az számít, mennyire meggyőzően, szuggesztívan volt Hamlet a színházban, hanem az, hogy éppen kivel hozta hírbe a sajtó. Nem az számít, mennyire tisztán énekel, hanem az, hogy levette-e a strandon a melltartóját. Persze a kettő együtt is mozog: ha többet beszélnek róla, akkor jobban értékelik a valódi eredményét. És ha nincs mögötte valódi eredmény, akkor meg bepakoljuk a "celeb" dobozba, és onnantól nem is várjuk el, hogy bármi érték legyen mögötte...

Ez nincs máshogy szakmai téren se: hiába vagy te kurvajó marketinges, ha ezt nem mutatod meg. A konferenciák nemcsak arról szólnak, ami az előadások témája, hanem arról is, kik adnak elő. A versenyek nemcsak azért érdekesek, amivel neveznek, hanem azért is, akik neveznek. Szakmában tanítani sem kizárólag az óradíjért tanít az ember. Kell a láthatóság, kell a jelenlét. És ez ma már nemcsak a sajtóközleményeket jelenti, nemcsak a szakmai jellegű publikációt jelenti. "Le kell menni" bulvárba, vagyis jelen esetben a közösségi médiába. Ha látszól az interneten, akkor létezel. Ha nem látszol, akkor lehetsz bármennyire is jó, nem fogják tudni rólad, és olyanokat sztárolnak majd, akiket lehet, te nem tartasz sokra.

Meg kell tehát tanulni ezt a "szép új világot", meg kell tanulni benne kommunikálni. Nem azért, mert ez lenne az érték, hanem mert ez is kell ahhoz, hogy az értéket fel lehessen mutatni. Nincs sajnos más út.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése